dimecres, 19 de febrer del 2014

Tinc por de jugar...

La carta d'un nen que no vol jugar perquè els pares es barallen i insulten als àrbitres mentre els nens juguen "per divertir-se"
"Em dic Pablo i tinc 11 anys. Jugo en un equip de futbol de la categoria aleví. A mi m'encanta jugar al futbol però la majoria de les persones no ho veuen com el que realment és, un joc i vull protestar". Així comença la carta que aquest nen va fer arribar a la redacció de la Cadena SER.

Aquesta història no és nova. Sí que és nou que sigui un nen d'11 anys el que denunciï aquestes situacions pel malestar que li causa.

Lamentablement, l'esport sol contradir els suposats valors que defensa. És més, probablement és un clar exemple d'un model social hipercompetitiu que deshonra als quals no queden en primer lloc.

En el cas del futbol és més greu. I no em refereixo al futbol dels grans, que també. Em refereixo al futbol dels nens. N'hi ha prou amb visitar un camp de futbol un dissabte al matí i veure un partit de categories inferiors:

Pares que insulten
Entrenadors les "consignes tècniques dels quals" deixen molt a desitjar
Nens que es veuen ficats en aquestes dinàmiques
Nens relegats a una banqueta des d'edats primerenques

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada